Varumärkesstrategi

Varumärkesstrategi

Varumärkesstrategi

Marknadsföring | 2 timmar och 16 minuter

Motsvarar en 1 dag lärarledd utbildning

Beskrivning

Detta är onlineversionen av Ulf Bergmans Varumärkesakuten.

Utbildningen ger dig konkreta verktyg, råd och tips i hur du både bygger och lever ditt varumärke. Den ger dig en bra förståelse för vad ett varumärke är och hur du kan använda dig av den kunskapen i din dagliga verksamhet. Målet är att bli mer känd, stolt och efterfrågad. Och naturligtvis att öka lönsamheten och konkurrenskraften. Med sina metaforer tratten, skeppet, trappan, gitarren och krokodilen gör Ulf Bergman det lättare att förstå och orientera sig i utbildningen.

Det ingår även övningsuppgifter och extramaterial för dig att ta del av. Du får dessutom en omfattande kursdokumentation på 32 sidor, en checklista på 16 sidor på hur du bygger och lever ditt varumärke, fördjupande och klargörande frågeställningar, mallar för handlings- och aktivitetsplan och en lista på lästips. Ulf Bergman svarar dessutom gärna på frågor om kursen både före och efter att du har gått den.

Innehåll

  • Vad är ett varumärke?
  • Hur kommunicerar du ditt varumärke?
  • Att göra sitt varumärke redo för marknaden
  • Relationsbyggande och nätverkande
  • Handlingsplan och insatser
  • För fram ditt erbjudande tydligt
  • Målsättning

Delmoment

1. Introduktion till kursen i Varumärkesstrategi

Utbildare Ulf Bergman presenterar kursens innehåll och upplägg samt går in på relationsbyggande och bakgrunden till konceptet Varumärkesakuten.

Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 136 minuter)

2. Tratten - vem är du och vad vill du berätta?Prova!

I det här delmomentet går Ulf Bergman in på vad ett varumärke är, hur du kommunicerar ditt varumärke och vikten av att våga berätta om ditt erbjudande.

Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 24 minuter (Utbildningens totala längd: 136 minuter)

3. Skeppet - att ge sig ut på marknadshavet

Ulf Bergman förklarar hur du kan göra för att tydligare få fram ditt erbjudande och hur du bör rusta ditt varumärke för att ge dig ut på marknaden.

Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 24 minuter (Utbildningens totala längd: 136 minuter)

4. Trappan - var har du dina kunder och vilka ska gå ombord?

I det här delmomentet tar utbildaren upp relationer och målsättning. Ulf Bergman går igenom var dina kunder finns och hur du ska få dem att bli köpande kunder.

Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 28 minuter (Utbildningens totala längd: 136 minuter)

5. Gitarren - strängarna du kan spela på

I delmomentet visar Ulf Bergman vilka insatser och vilken handlingsplan du behöver ta fram för att leva ditt varumärke.

Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 32 minuter (Utbildningens totala längd: 136 minuter)

6. Extramaterial Tratten

I det här extramaterialet delar Ulf Bergman med sig av tips och ger exempel på frågor som du bör ställa dig själv.

Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 136 minuter)

7. Extramaterial Skeppet

I det här extramaterialet får du övningar att arbeta med.

Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 136 minuter)

8. Extramaterial Trappan

I det här extramaterialet behandlas målgrupper och att se kunders behov.

Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 136 minuter)

9. Extramaterial Gitarren

I det här extramaterialet fokuseras det på nätverkande.

Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 136 minuter)

Extramaterial

För att komma åt extramaterialet till denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.

Anteckningar

För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.


Interagera

För att kunna interagera med utbildaren och andra deltagare i denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.

Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom och visar att du har kunskaperna.


Samtliga priser är angivna exklusive moms.


Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Varumärkesstrategi och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Varumärkesstrategi måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Varumärkesstrategi 213 1 2500.0 Lägg i varukorg