Varumärkesbyggande

Varumärkesbyggande

Examination: Varumärkets retorik


Fråga 1 - Vad lär Mats Urde ut av följande?

Fler än ett alternativ är rätt.

Fråga 2 - Vad heter den modell som Mats Urde använder när han förklarar varumärkens argument?

Endast ett alternativ är rätt.

Fråga 3 - Om du läser innehållsförteckningen på en produkt och det skapar förståelse för produkten, vilken retorisk aspekt har då argumenterats?

Endast ett alternativ är rätt.

Varumärkesbyggande

Marknadsföring | 3 timmar och 43 minuter

Motsvarar en 2-dagars lärarledd utbildning

Beskrivning

Utbildningen Varumärkesbyggande har samlat några av Sveriges främsta experter på att utveckla starka varumärken. I kursen får du lära dig vad ett varumärke är, hur du utvecklar ditt varumärke och hur du mäter varumärkets utveckling med tiden. Du får även lära dig hur samspelet mellan affärsstrategier, försäljning, varumärkesutveckling och marknadsföring fungerar och verkar.

Utbildningen passar både dig som behöver lära dig grunder och dig som vill utvecklas med råd från några av Sveriges mest framgångsrika varumärkesutvecklare.

Innehåll

  • Vad är ett varumärke?
  • Varumärkets retorik
  • Hur skapas ett varumärke
  • Hur skapar vi ett varumärke
  • Hur höjer vi värdet på ett varumärke?
  • Skapa storys som utvecklar varumärket
  • Varumärkesstrategier
  • Marknadsföring i samspel med varumärkesbyggande
  • Varumärken mot B2C och B2B
  • Från strategi till operativ verksamhet
  • Olika taktiker för att utveckla varumärken mot olika målgrupper
  • Analysera din kampanjavkastning
  • Analysera varumärkets påverkan på din förmåga att ta betalt
  • Varumärkets känslomässiga påverkan på någon

Delmoment

1. Ett varumärke är ett löfte

Professor Mats Urde inleder utbildningen med att ge oss en god bild av vad ett varumärke är och dess emotionella påverkan på kunder, vår personal och på våra affärer. 

Utbildare: Mats Urde
Längd: 65 minuter (Utbildningens totala längd: 223 minuter)

2. Varumärkets retorikProva!

I delkursen ger oss Mats Urde svar på hur vi ska formulera det erbjudande som gör att vi får till den effekt vi önskar av våra kunder. 

Utbildare: Mats Urde
Längd: 19 minuter (Utbildningens totala längd: 223 minuter)

3. Hur man bygger ett varumärke

I delkursen tar Viggo Cavling och pedagogiskt visar hur ett varumärke byggs. 

Utbildare: Viggo Cavling
Längd: 22 minuter (Utbildningens totala längd: 223 minuter)

4. Storybuilding

I den nya tiden handlar effektiv marknadskommunikation ofta om storybuilding. Tidigare ägde vi vår egen historia och avsändaren hade ett kunskapsövertag. Företag informerade kunder om vad som var bra med produkterna. Idag bestämmer omvärlden. Det är mottagaren av kommunikationen som bygger historien och bestämmer hur bra en produkt är. Budskapen sprids blixtsnabbt ute på forum och andra platser. I en värld där allt numera handlar om storybuilding måste företag ändra sitt sätt att kommunicera, sitt sätt att lyssna och det sätt de hämtar in information från omvärlden. Viggo belyser den kraft som finns i storybuildning idag och förklarar hur det förhåller sig till storytelling.

Utbildare: Viggo Cavling
Längd: 17 minuter (Utbildningens totala längd: 223 minuter)

5. Att utveckla ett starkt varumärke

Mats Rönne har varit varumärkeschef och ansvarig för att utveckla varumärken som Skanska, Ericsson och Electrolux. I delkursen delar han med sig av sina erfarenheter kring hur man utvecklar ett varumärke till att bli starkt. 

Utbildare: Mats Rönne
Längd: 26 minuter (Utbildningens totala längd: 223 minuter)

6. Corporate storytelling

Niclas Lindgren är expert på corporate storytelling. Han ger en bred och djup förståelse för vad corporate storytelling är, varför företag arbetar med fenomenet och hur arbetet blir framgångsrikt.

Utbildare: Niclas Lindgren
Längd: 34 minuter (Utbildningens totala längd: 223 minuter)

7. Hur vi mäter kommunikationens påverkan och effekt

Mats Rönne utbildar i hur människor tar till sig budskap ur ett reklamperspektiv. Mats ger råd om hur bör du kommunicera med budskap för att få effekt och lär dig hur du tar reda på om ditt arbete med storytelling får önskad effekt. Delmomentet ger ett bredare perspektiv än enbart storytelling och ökade kunskaper om varumärkespåverkan och marknadsföring.

Utbildare: Mats Rönne
Längd: 15 minuter (Utbildningens totala längd: 223 minuter)

8. 5 råd för ökad effekt av marknadsföringen

Kursen avrundas med att Mats Rönne ger oss flera tips på vägen kring hur vi kan få en bättre effekt av våra marknadsföringsinsatser och därmed kunna utveckla vårt varumärke mer framgångsrikt. 

Utbildare: Mats Rönne
Längd: 25 minuter (Utbildningens totala längd: 223 minuter)

Extramaterial

För att komma åt extramaterialet till denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.

Anteckningar

För att kunna spara dina antecknar till denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.


Interagera

För att kunna interagera med utbildaren och andra deltagare i denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.

Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom och bevisar att du kan kunskaperna.



Samtliga priser är angivna exklusive moms.

Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Varumärkesbyggande och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Varumärkesbyggande måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Varumärkesbyggande 40 1 1700 Lägg i varukorg

Kontakt

Köphjälp