Referensförsäljning

Referensförsäljning

Examination: Varför arbeta med referensförsäljning?


Fråga 1 - Stämmer det att en referens är mer öppen för att lyssna?

Endast ett alternativ är rätt.

Fråga 2 - Vilka skäl finns det till att arbeta med referenser?

Fler än ett alternativ är rätt.

Fråga 3 - Är en referens likställt med ett kallt samtal?

Endast ett alternativ är rätt.

Fråga 4 - Vad kostar det att inte arbeta med referenser?

Endast ett alternativ är rätt.

Referensförsäljning

Försäljning - Kundvård | 46 minuter

Motsvarar en halvdags lärarledd utbildning

Beskrivning

Referensförsäljning är en utbildning som passar säljare som vill lära sig mer om referensförsäljning och medarbetare som vill börja bidra till att öka företagets försäljning. Utbildningen är framtagen för att bistå konsultorganisationer till att få fler medarbetare delaktiga i säljaktiviteter och är utformad för att alla former av medarbetare ska kunna arbeta med referensförsäljning.

Medarbetare ger företaget en stor kontaktyta ut mot befintliga kunder. Det företag som får sin personal att bli merförsäljande, skapa säljleads eller proaktivt skapa nya affärsmöjligheter ökar sin lönsamhet kraftfullt. Samtidigt finns en utmaning i att få medarbetare ser sig själva som säljare och oftast saknar kunskap om hur man säljer. Utbildningen Referensförsäljning lotsar medarbetare förbi rädslor mot försäljning till att veta vad och hur de ska göra för att bidra till att driva affärer.

Innehåll

  • Försäljning för ickesäljare
  • Försäljning för konsulter
  • Arbeta med referenser
  • Strategier och mål vid referensförsäljning
  • Praktiskt referensförsäljningsarbete
  • Myter kring referensförsäljning
  • Referensförsäljning för erfarna säljare
  • Att välja referenser som driver lönsamma affärer

Delmoment

0. Introduktion till kursen Referensförsäljning

Utbildare Anette Wallström presenterar kursens innehåll och upplägg.

Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 46 minuter)

1. Varför arbeta med referensförsäljning?Prova!

I delmomentet tar utbildaren upp varför du bör arbeta med referenser.

Utbildare: Anette Wallström
Längd: 12 minuter (Utbildningens totala längd: 46 minuter)

2. Varför frågar människor inte efter referenser?

Utbildaren går igenom myter och känslor som hindrar människor från att ta referenser.

Utbildare: Anette Wallström
Längd: 14 minuter (Utbildningens totala längd: 46 minuter)

3. Hur får man tag på rätt referenser?

Delmomentet visar fallgropar som du kan undvika och hjälper dig att få tag på referenser som driver rätt affärer.

Utbildare: Anette Wallström
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 46 minuter)

4. När och hur arbetar vi med referenser?

Det här delmomentet går in på djupet kring hur du rent praktiskt använder dig av referensarbete för att driva affärer framåt.

Utbildare: Anette Wallström
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 46 minuter)

5. Bli en säljfrämjande kraft

Utbildaren summerar kursen och ger dig råd kring hur du kan bidra till att öka företagets affärer.

Utbildare: Anette Wallström
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 46 minuter)

Extramaterial

För att komma åt extramaterialet till denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.

Anteckningar

För att kunna spara dina antecknar till denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.


Interagera

För att kunna interagera med utbildaren och andra deltagare i denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.

Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom och bevisar att du kan kunskaperna.



Samtliga priser är angivna exklusive moms.

Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Referensförsäljning och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Referensförsäljning måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Referensförsäljning 29 1 1700 Lägg i varukorg

Kontakt

Köphjälp