Corporate storytelling

Corporate storytelling

Examination: Storytelling i praktiken


Fråga 1 - Vem i modern tid är eller var enligt Viggo Cavling bäst i världen på Storytelling?

Endast ett alternativ är rätt.

Fråga 2 - Vad var viktigast för Ingvar Kamprad?

Endast ett alternativ är rätt.

Fråga 3 - Vem är enligt Viggo Cavling bäst i världshistorien på Storytelling?

Endast ett alternativ är rätt.

Fråga 4 - Vad betyder dramaturgi?

Endast ett alternativ är rätt.

Fråga 5 - Vad står IKEA för?

Endast ett alternativ är rätt.

Corporate storytelling

Kommunikation - Marknadsföring | 1 timme och 44 minuter

Motsvarar en halvdags lärarledd utbildning

Beskrivning

Alltfler företag arbetar aktivt med storytelling för att skapa en företagskultur som främjar affärsmässiga intressen eller för att positionera varumärket rätt på marknaden. I utbildningen får du lära dig corporate storytelling i praktiken och hur företag framgångsrikt arbetat med det.

Utbildningen spänner både över det interna perspektivet där beteende och kulturskapande är i fokus till externt säljfrämjande marknadsföringsarbete. Du får även lära dig att mäta effekten av ditt kommunikativa arbete.

Innehåll

  • Vad är corporate storytelling?
  • Hur arbetar företag med corporate storytelling?
  • Framgångsrika exempel
  • Storybuilding
  • Storytelling och CSR-kommunikation
  • Skapa intern kultur via storytelling
  • Förstärk ditt varumärke via storytelling
  • Storytelling och sociala medier
  • Hur du mäter storytellingarbetets effekt hos målgrupp och på varumärkets utveckling
  • Cause marketing
  • Vilken typ av budskap som biter bäst på din målgrupp
  • Praktiskt arbete med storytelling

Delmoment

1. Corporate storytelling

Niclas Lindgren är expert på corporate storytelling. Han ger en bred och djup förståelse för vad corporate storytelling är, varför företag arbetar med fenomenet och hur arbetet blir framgångsrikt.

Utbildare: Niclas Lindgren
Längd: 34 minuter (Utbildningens totala längd: 104 minuter)

2. Storytelling i praktikenProva!

I delmomentet utbildar Viggo Cavling om storytelling i praktiken och förklarar medias och PR-byrå Sveriges perspektiv på storytelling.

Utbildare: Viggo Cavling
Längd: 14 minuter (Utbildningens totala längd: 104 minuter)

3. Storybuilding

I den nya tiden handlar effektiv marknadskommunikation ofta om storybuilding. Tidigare ägde vi vår egen historia och avsändaren hade ett kunskapsövertag. Företag informerade kunder om vad som var bra med produkterna. Idag bestämmer omvärlden. Det är mottagaren av kommunikationen som bygger historien och bestämmer hur bra en produkt är. Budskapen sprids blixtsnabbt ute på forum och andra platser. I en värld där allt numera handlar om storybuilding måste företag ändra sitt sätt att kommunicera, sitt sätt att lyssna och det sätt de hämtar in information från omvärlden. Viggo belyser den kraft som finns i storybuildning idag och förklarar hur det förhåller sig till storytelling.

Utbildare: Viggo Cavling
Längd: 17 minuter (Utbildningens totala längd: 104 minuter)

4. Kommunicerad hållbarhet

I delmomentet utbildar Per dig i om hur företag gör för att framgångsrikt kommunicera ut sitt CSR-arbete och om hur Cause-marketing uppstod. Delmomentet fokuserar på att lära ut hur företag arbetar med storytelling avseende sitt CSR-arbete.

Utbildare: Per Grankvist
Längd: 24 minuter (Utbildningens totala längd: 104 minuter)

5. Hur vi mäter kommunikationens påverkan och effekt

Mats Rönne utbildar i hur människor tar till sig budskap ur ett reklamperspektiv. Mats ger råd om hur bör du kommunicera med budskap för att få effekt och lär dig hur du tar reda på om ditt arbete med storytelling får önskad effekt. Delmomentet ger ett bredare perspektiv än enbart storytelling och ökade kunskaper om varumärkespåverkan och marknadsföring.

Utbildare: Mats Rönne
Längd: 15 minuter (Utbildningens totala längd: 104 minuter)

Extramaterial

För att komma åt extramaterialet till denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.

Anteckningar

För att kunna spara dina antecknar till denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.


Interagera

För att kunna interagera med utbildaren och andra deltagare i denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.

Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom och bevisar att du kan kunskaperna.



Samtliga priser är angivna exklusive moms.

Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Corporate storytelling och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Corporate storytelling måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Corporate storytelling 30 1 1700 Lägg i varukorg

Kontakt

Köphjälp