Cold Call Selling

Cold Call Selling

Examination: Introduktion till kursen Cold Call Selling


Fråga 1 - Har du tagit del av introduktionen?

Endast ett alternativ är rätt.

Cold Call Selling

Försäljning | 1 timme och 40 minuter

Motsvarar en halvdags lärarledd utbildning

Beskrivning

Förmågan att ta kontakt med människor via telefon har en avgörande betydelse för nästan all form av försäljning riktad mot företag och offentlig sektor. I tider då det blir allt svårare att knyta kontakt med stressade människor ställs ökade krav på våra samtals kvalitet och vår förmåga att bättre välja ut vem du ska kontakta vid vilken tidpunkt.

Utbildningen spänner över mötesbokning, försäljning via telefon och begreppet Smart Calling som handlar om att skapa sig bättre affärsmässig timing i sina samtal och därmed göra alla samtal till varma samtal. 

Innehåll

  • Försäljningskunskaper för dig som arbetar via telefon
  • Solution Selling och behovsanalys via telefon
  • Utformning av säljmanus
  • Rutiner för effektiv mötesbokning
  • Rutiner för effektiv försäljning via telefon
  • Övervinn rädslor och mentala säljhinder
  • Smart Calling
  • Trender och utmaningar med att nå fram till kunder
  • Tips för framgång

Delmoment

0. Introduktion till kursen Cold Call SellingProva!

Diplomas utbildningschef presenterar kursens innehåll och upplägg.

Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 100 minuter)

1. Hur du gör kalla samtal varmare

I delmomentet utbildas du av en av världens främsta telefonförsäljare. Du får lära dig att framgång är en vana du själv kan skapa.

Utbildare: Peter Paunovic
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 100 minuter)

2. Boka in säljmöten på 30 sekunder

I delmomentet lär Sten Bodin ut en metod för att effektivt boka möten. Utbildaren har mångårig erfarenhet av att själv boka möten och att träna andra i den konsten.

Utbildare: Sten Bodin
Längd: 31 minuter (Utbildningens totala längd: 100 minuter)

3. Effektiv telefonförsäljning

I delmomentet håller Julian Lundberg en föreläsning där han förmedlar kunskaper om hur du genomför behovsanalyser via telefon och får motparten att vilja köpa av dig.

Utbildare: Julian Lundberg
Längd: 26 minuter (Utbildningens totala längd: 100 minuter)

4. Trender och Smart Calling

I utbildningens sista delmoment inleder Anders Torelm med att kåsera över utmaningar som finns för företag som arbetar med anbud. Torlem utbildar dig sedan i de trender som påverkar förmågan att nå fram till kunder via telefon. Du får lära dig om hur kunder digitaliserar sin inköpsprocess och hur säljare försöker personifiera sitt agerande. Lösningen som Torelm förespråkar är Smart Calling.

Utbildare: Anders Torelm
Längd: 34 minuter (Utbildningens totala längd: 100 minuter)

Extramaterial

För att komma åt extramaterialet till denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.

Anteckningar

För att kunna spara dina antecknar till denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.


Interagera

För att kunna interagera med utbildaren och andra deltagare i denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.

Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom och bevisar att du kan kunskaperna.



Samtliga priser är angivna exklusive moms.

Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Cold Call Selling och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Cold Call Selling måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Cold Call Selling 1 1 1700 Lägg i varukorg

Kontakt

Köphjälp